Nu arunca painea > Acceptă provocarea  > Acceptă provocarea anului 2020 și redu risipa de hrană. Află ce reguli simple să aplici pentru a produce cu adevărat o schimbare

Acceptă provocarea anului 2020 și redu risipa de hrană. Află ce reguli simple să aplici pentru a produce cu adevărat o schimbare

Începutul de an este un prilej excelent pentru a ne seta obiective de atins. Ce-ați zice să includeți pe lista voastră și reducerea risipei de hrană? Acesta este un obiectiv din care toată lumea are de câștigat. Cele mai recente statistici au scos la iveală faptul că 53% din procentul risipei alimentare este generat de gospodării, de consumatorii finali, deci de fiecare dintre noi. Deși este un fenomen atât de copleșitor și cu implicații atât de mari, acesta poate fi redus dacă fiecare dintre noi suntem dispuși să ne schimbăm puțin câte puțin comportamentul. Iată o listă de măsuri extrem de ușor de pus în practică pentru a reduce semnificativ cantitatea de mâncare care ajunge la coșul de gunoi.

Reducerea risipei alimentare la cumpărături

Pentru a reduce risipa de hrană la cumpărături urmați cu strictețe aceste reguli:

  • Faceți o listă de produse pe care vreți să o cumpărați și respectați-o!
  • Nu mergeți la cumpărături înfometați;
  • Cumpărați cantitățile de alimente de care aveți nevoie mai ales dacă vreți ca acestea să fie proaspete atunci când le consumați. Cumpărați mai puțin și mai des, decât mult și rar pentru că în acest fel alimentele alterate vor ajunge la gunoi;
  • Nu vă lăsați păcăliți de ofertele din magazine la produse perisabile. Încercați să vă gândiți de două ori înainte de a așeza astfel de produse în coșul de cumpărături. Cumpărați-le doar dacă puteți să le consumați până la data expirării, în caz contrar veți face doar risipă. 
  • Luați pe cât posibil coșuri de dimensiuni mai mici la cumpărături. Cu cât coșul este mai mare cu atât tendința de a-l umple este mai mare. 

Reducerea risipei de hrană acasă 

Odată ajunși acasă cu produsele respectați aceste reguli pentru a prelungi prospețimea alimentelor:

  • Consumați alimentele din frigider înainte de a merge la cumpărături;
  • Mențineți constant un inventar al alimentelor care trebuie consumate imediat pentru a le transforma în preparate delicioase cu prioritate;
  • Respectați regulile de depozitare în frigider, aflați care sunt legumele care se depozitează în frigider și care sunt cele care se păstrează mai bine în cămară;
  • Așezați corespunzător mâncarea pe rafturile frigiderului;
  • Investiți în recipiente de depozitare pentru cereale, făină sau în săculeți și cutii de lemn pentru pâine;
  • Respectați regulile de păstrare a fructelor și verdețurilor;

Reducerea risipei de hrană în bucătărie

  • Gătiți cantități moderate de hrană potrivite pentru numărul de persoane pe care îl aveți la masă;
  • Folosiți cât se poate de mult din fructele și legumele pe care le gătiți. Nu aruncați inutil la gunoi cojile de fructe și legume, pielea de la carnea de pui sau albușul de ou;
  • Transformați surplusul de fructe și legume în supe cremă, smoothie-uri, compoturi sau murături;
  • Congelați alimentele pe care vreți să le consumați mai târziu precum: carnea, fructele, legumele, pâinea sau brânzeturile. În acest fel, vă veți putea bucura de alimente pline de vitamine și nutrienți mai mult timp;
  • Donați surplusul de mâncare gătită unor oameni nevoiași în loc să o aruncați la coșul de gunoi. 

Iată deci cât de simplu este să reducem risipa de hrană. Nu uitați că schimbarea începe cu fiecare dintre noi!