“Nu arunca pâinea” este o campanie de responsabilitate socială inițiată de compania La Lorraine România, în anul 2018.
Campania își propune să sensibilizeze opinia publică din România privind necesitatea reducerii fenomenului risipei alimentare, în general, și pe segmentul panificației și patiseriei, în special.

Prin intermediul canalelor proprii de comunicare, dar și cu ajutorul partenerilor din media locală și națională, sau prin organizarea unor evenimente publice și a unor proiecte în colaborare cu alte instituții, vom oferi publicului larg o serie de informații de specialitate, sfaturi și trucuri practice, ușor de aplicat de către fiecare, pentru a reduce tendința de a arunca pâinea sau de a cumpăra pâine peste necesarul gospodăriei, de a folosi eficient pâinea și alte produsele de panificație și patiserie, de a reconsidera rolul pâinii în alimentație, dar și de a adopta o alimentație nutritivă și un stil de viață sănătos.

Pe parcurs, așteptăm noi parteneri în proiect, de la fundații și instituții de stat, universități, organizații neguvernamentale și până la colaboratori din sectorul privat sau voluntari, pentru ca mesajul campaniei să ajungă la cât mai mulți membri ai societății.

Dacă vrei să faci parte din comunitatea ”Nu arunca pâinea”, scrie-ne chiar azi,

AICI

Obiective:

✔ Creșterea gradului de conștientizare a societății cu privire la fenomenul risipei alimentare,

✔ Prevenirea risipei alimentare (și în special, de produse de panificație și patiserie) în etapele de producție, distribuție, desfacere și consum,

✔ Gestionarea eficientă a achiziției de pâine și produse de patiserie, pentru consum frecvent în gospodărie sau ocazional,

✔ Păstrarea corespunzătoare a pâinii, dar și a produselor de panificație și patiserie achiziționate,

✔ Informarea și consilierea consumatorului cu privire la diferitele modalități de utilizare a pâinii învechite,

✔ Explicarea rolului pâinii într-o alimentație nutritivă și pentru un stil de viață sănătos,

✔ Informarea consumatorului cu privire la procedeul de obținere a pâinii pre coapte congelate și a beneficiilor consumului acesteia.

”Credem în puterea unei comunități de a schimba, întâi prin pași mărunți și apoi prin proiecte de anvergură, modul în care ne raportăm la realitatea înconjurătoare. Pâinea e zilnic pe masa noastră și o producem cu respect pentru consumator, pentru noi și pentru mediu. Iar reducerea risipei și gestionarea eficientă a întregului proces de producție, distribuție, desfacere și consum a pâinii este practic unul dintre pilonii de la baza conceptului de pâine pre coaptă congelată. De aceea, suntem motivați și responsabilizați să transformăm Campania ”Nu arunca pâinea” într-un stil de viață, la nivelul întregii societăți.” – Răzvan Boșomoiu, GM La Lorraine România